Czy działając w obszarze rynku e-commerce można w ogóle mówić o stawianiu granic pomiędzy życiem osobistym a pracą? Czy rozwój firmy, bycie online, stałe odpowiadanie na potrzeby klientów i wymagania chwili nie stoją przypadkiem w sprzeczności ze sprawami prywatnymi. Owszem, stoją. I dlatego właśnie tak kwestia jest tak ważna.
Od czego zacząć?
Na początek wyjaśnijmy jedną rzecz: ustalenie sensownych granic pomiędzy życiem prywatnym, a prowadzeniem działalności gospodarczej, nie polega na wyznaczeniu ścisłych, nieprzekraczalnych ram. To się po prostu nie uda. Chcąc z sukcesem działać w branży e-commerce i nie robić tego kosztem sfery osobistej, należy iść niejako pod prąd.
O ile więc wyzwania związane z prowadzeniem firmy sprawiają, że mamy tendencję do zajmowania się „wszystkim”, o tyle należy dążyć do jak największego zautomatyzowania powtarzalnych procesów. Innymi słowy, kluczem do sukcesu nie jest robienie rzeczy coraz szybciej – ale robienie osobiście coraz mniej, przy jednoczesnym delegowaniu zadań… programom komputerowym.
Jak to wygląda w praktyce?
Na rynku istnieje wiele produktów umożliwiających zautomatyzowanie księgowości; każdy z nich ma swoją specyfikę, wady i zalety, dlatego nie ma sensu omawianie ich wszystkich w tym miejscu. Tym, który sprawdziliśmy, który znamy najlepiej i który możemy szczerze zarekomendować, jest wtyczka wFirma.
Dzięki niej można łatwo zautomatyzować szereg procesów, takich jak:
- fakturowanie,
- prowadzenie magazynu,
- kadry i płace,
- itp.
Zajmujemy się wdrożeniami wtyczki wFirma dla firm działających w różnych obszarach e-commerce, dlatego wiemy, że jest to narzędzie bardzo elastyczne. Można z powodzeniem zaimplementować je na większości stron internetowych, jednocześnie upraszczając prowadzenie sklepu i przejrzystej księgowości online.
Dlaczego warto?
Prowadzenie własnej działalności, zwłaszcza w tak wymagającym i dynamicznie zmieniającym się rynku, jak e-commerce, to prawdziwy rollercoaster. Najważniejszym wyzwaniem, przed jakim stają przedsiębiorcy działający w tym obszarze, jest konieczność połączenia dwóch sprzecznych ze sobą celów: stałego odpowiadania na potrzeby klientów (w końcu rynek e-commerce nie ma godzin urzędowania, funkcjonuje 24/7), oraz potrzeby odpoczynku, znalezienia czasu na życie prywatne, relaks, a nawet taki luksus, jak… wakacje z rodziną czy przyjaciółmi.
Z pewnością e-commerce to nie jest propozycja dla każdego; trzeba jednak pamiętać, że jest to bardzo pojemny rynek, stwarzający niemal nieograniczone możliwości rozwoju. Innymi słowy: można w tym obszarze uzyskać naprawdę zadowalające przychody. Dzięki przemyślanym, nowoczesnym rozwiązaniom, jakie wdrażamy, szanse na sukces wymiernie rosną.